Cookies používame, aby sme mohli skvalitniť naše služby, poskytnúť osobné ponuky a zlepšiť Vaše skúsenosti s používaním našich web stránok. Ak nesúhlasíte so súbormi Cookie, môže to mať vplyv na niektoré funkcie, ktoré sú k dispozícii na webových stránkach. Nesúhlas so súbormi Cookie však nemá vplyv na nákup produktov. Ak chcete vedieť viac, prečítajte si prosím Cookie Policy
Webkamery používame hlavne na video komunikáciu so svojimi priateľmi, ale aj na pracovnú komunikáciu ako sú rôzne video konferencie, ale aj Skype video hovory a iné video messenger hovory. Dnes je veľmi obľúbené pridávanie svojich videí na Youtube alebo na Facebook. Pri výbere webkamery sa orientujeme podľa niektorých kritérií. Ide najmä o rozlíšenie, ktoré vo výslednom zázname dáva počet obrazových bodov na obrazovke. Uvádza sa ako počet stĺpcov horizontálne, čo je vždy prvý údaj a počet riadkov vertikálne, vždy ako druhý údaj. Dnes sú najpoužívanejšie rozlíšenia 1920×1080 ( FullHD ), niektorí už prešli na 1440p QHD ( 2560×1440 ) alebo UHD ( 3840×2160 ) rozlíšenie, prípadne aj iné rozlíšenie, úlohu tu hrá aj šírka monitora, napr. s pomerom strán 21:9 a rozlíšením 2560x1080. Stále sa používa aj rozlíšenie 1280x720, alebo podobné. Dôležitý je aj počet snímok za sekundu ( FPS ), čo je údaj, ktorý udáva, koľko snímok je kamera schopná za sekundu odoslať. Štandard je 25-30 snímok za sekundu, ale aj 60 a viac. Čím viac snímok za sekundu dokáže kamera odoslať, tým je kvalitnejší obraz. Kamery sú väčšinou už so zabudovaným mikrofónom. Medzi ďalšie funkcie patrí diaľkové ovládanie, sledovanie tváre, prisvietenie, automatické zaostrovanie a mnohé ďalšie.